Polerowanie i korekta lakieru Wrocław - dlaczego warto?
Polerowanie lakieru
Pierwszą rzeczą, która rzuca nam się w oczy, jest kolor samochodu. Wraz z upływem czasu lakier na Waszych samochodach zaczyna tracić na wyglądzie poprzez oksydację, niewłaściwą pielęgnację, agresywną chemię, wżery, drobne otarcia(…) Te wszystkie czynniki wpływają negatywnie na wygląd lakieru. Polerowanie lakieru pozwala na trwałe usuniecie tych defektów oraz przywrócenie blasku, głębi i koloru. Lakier staje się gładki w dotyku i na nowo cieszy oko dzięki czemu na tak przygotowaną powierzchnię możemy zabezpieczyć np. powłoką ceramiczną.
Podczas polerowania auta KIA Sportage
Jak powstają rysy oraz jakie rysy znajdują się na lakierze waszych samochodów?
Zwykle podczas rozmowy wspominacie, że lakier jest w dobrej kondycji, ewentualnie posiada kilka głębszych rys prostych. W rzeczywistości Wasze auta bardzo często pokryte są gęstą siatką swirli (rys kolistych), do których Wasze oko już się przyzwyczaiło, a Wy zapomnieliście już, jak kiedyś wyglądał Wasz lakier… Płytkie rysy powstają głównie na skutek niewłaściwej pielęgnacji. Myjnie automatyczne szczotkowe być może i skuteczne powodują trwale zniszczenie lakieru, natomiast na myjniach bezdotykowych używając znajdującej się na nich szczotki możemy bez problemu stworzyć głębokie proste rysy – wystarczy, że ktoś przed nami mył mocno ubłocone auto i szczotka jest wypełniona kamykami. Nawet w przypadku mycia ręcznego lakier narażony jest na powstanie rys, szczególnie podczas niewłaściwego wycierania lakieru czy woskowania na zewnątrz. Żeby trwale usunąć tak powstałe rysy potrzebne jest polerowanie lakieru.
Oksydacja
Utlenienie lakieru
Silne zmatowienie lakieru wynikające z procesu utleniania. Szczególnie zauważalne w starszych pojazdach
Swirll Marks
Rysy koliste
To one w w największym stopniu psują dobry wygląd samochodu. Ten rodzaj uszkodzeń lakieru to efekt myjni automatycznych i złej pielęgnacji.
Hologramy
Refleksy
Ten rodzaj uszkodzeń lakieru jest wynikiem „taniej polerki”. Brak umiejętności w połączeniu z maszyną polerską pozostawia efekt „tańczącego” lakieru
Micro marring
Drobne ryski
Połącznie agresywnego pada polerskiego i mocno ściernej pasty powoduje powstanie gęstej siatki drobnych regularnych rysek.
Jak powienien wyglądać lakier po dwuetapowym polerowaniu lakieru?
To co możecie zobaczyć to efekt dwuetapowego polerowania bardzo zniszczonego lakieru. Drzwi kierowcy odzyskały głębię i czarny kolor lakieru UNI, drzwi pasażera to połączenie wszystkich możliwych defektów kryjących prawdziwą czerń auta. Podobne defekty widać na słupach piano black.
Na filmie skrajnie zniszczony lakier Volvo V60 poddany dwuetapowemu polerowaniu lakieru. Polerowania auta z lakierem typu UNI jest bardzo wymagające.
Jak wygląda proces polerowania i na czym polega korekta lakieru w Wypolerowany auto detailing Wrocław?
Moim zadaniem jest trwałe usunięcie rys z Waszych samochodów, a nie tworzenie nowych. Do usuwania rys wykorzystuje metody polerskie bezpieczne dla Waszych samochodów i powierzchni lakieru. Skuteczne polerowanie lakieru zapewniają najwyższej jakości pady i pasty polerskie, a to połączone z odpowiednią techniką pozwala przywrócić lakier samochodu do świetnego stanu. Do każdego samochodu podchodzę w sposób indywidualny, a na podstawie Waszych oczekiwań i aktualnej kondycji lakieru dobieram odpowiedni zakres usług.
Kompleksowa korekta lakieru poprzedzona jest kilkustopniowym proces mycia detailingowego uwzględniający mycie wnęk drzwi, bagażnika, mycie felg i nadkoli. Istotą auto detailingu jest kompleksowe odświeżanie samochodu, dlatego bardzo ważymy kokiem jest dokładne umycie samochodu
Profesjonalne polerowanie lakieru jest procesem złożonym i długotrwałym – nie ma tutaj miejsca na drogę na skróty. W Wypolerowany – car detaling studio nie korzystam z past i produktów maskujących i wypełniających rysy. Efekty polerowania lakieru w moim studio są trwałe.
W zależności od zleconej usługi i stanu lakieru, a renowacja lakieru pozwala usunąć od 40% do 99% wszystkich defektów z lakieru. Uważam jednak, że profesjonalna korekta lakieru to taka, która jest najmniej inwazyjna – próba ścinania każdej rysy w przyszłości może negatywnie wpłynąć na stan lakieru – im więcej zostawimy lakieru bezbarwnego tym lepiej nasz lakier będzie prezentował się w przyszłości.
Na podstawie oględzin i sprawdzenia uszkodzeń lakieru jestem wstanie określić jakie polerowanie będzie najbezpieczniejsze i najefektywniejsze dla Waszego samochodu.
Przygotowanie lakieru
- Mycie wstępne
- Mycie zasadnicze
- Dekontaminacja chemincza
- Glinkowanie
- Osuszanie
- Inspekcja i ocena stanu lakieru
Przygotowanie narzędzi
- Dobór odpowiednich past polerskich
- Dobór padów polerskich
- Odtłuszczenie lakieru
- Zabezpieczenie miejsc wrażliwych
- Wykonanie próbnego polerowania
Polerowanie lakieru
- Polerowanie 1, 2 lub wieloetapowe
- Polerowanie elementów black piano
- Odświeżenie chromów
- Odtłuszczenie lakieru
- Aplikacja wosku*
* za dodatkową opłatą możliwość wyboru innej formy zabezpieczenia lakieru
Jakie defekty usuwa polerowanie lakieru i co zyskujemy po tej usłudze polerowania lakieru samochodowego?
- Oksydację (wypłowiały lakier)
- Swirle (rysy koliste)
- Hologramy (refleksy)
- Haze i micro marring (drobne ryski)
- Osady z kamienia
- Rysy proste i zmatowienia
- Ożywiony kolor
- Głębię lakieru
- "Ziarno" metaliku
- Szklistość i lustro
- Gładkość lakieru
Tak przygotowany i wypolerowany lakier można zabezpieczyć woskiem lub powłoką ceramiczną.
W trakcie polerowania Mazdy MX-5. Korzystam z systemu polerskiego Optimum Polymer Technologies, który jest bezpieczny dla lakieru i środowiska
Polerowanie lakieru Wrocław - jak zmieni się Twój samochód?
Jednoetapowe polerowanie lakieru
Usunięcie 30-60% defektów*
Jednoetapowe polerowanie karoserii lakieru polega na jednorazowym nałożeniu i wyrobieniu (polerowaniu) pasty polerskiej na danym elemencie karoserii. Celem jest uzyskanie idealnego finiszu (klarowności lakieru) przy możliwie jak największym usunięciu rys. Kilka zmiennych wpływa na ostateczny rezultat: stan lakieru, rodzaj lakieru, twardość lakieru. Efekt, który możemy osiągnąć to przywrócenie głębi oraz koloru poprzez usunięcie oksydacji, hologramów oraz części swirli (rys kolistych) One-step. Jest to szybki sposób na odświeżenie lakieru i poprawę wyglądu używanego samochodu. Jeżeli natomiast nosimy się z zamiarem sprzedaży auta, one-step to świetny sposób na realne zwiększenie jego wartości, a efekty polerowania lakieru przełożą się na szybszą sprzedaż. Usługa standardowo zakończona jest zabezpieczeniem lakieru woskiem lub powłoką ceramiczną.
Czas trwania usługi to mniej więcej 1 dzień roboczy
W zależności od potrzeb do polerowania wykorzystuję maszyny polerskie, których średnica pada polerskiego jest mniejsza lub większa. Duże płaskie powierzchnie lakieru jak maska czy dach poleruję przy użyciu dużej maszyny. W przypadku przetłoczeń czy małych powierzchni wykorzystuję mniejszą maszynę. Każdy element auto musi zostać wypolerowany w takim samym stopniu.
Na zdjęciu przykładowy zestaw do jednoetapowego polerowania lakieru, czyli 3 maszyny polerskie z padami Lake Country oraz pasta polerska Optmum Hyper Polish. Do tego latarka inspekcyjna i mikrofibry. Po lewej stronie urządzenie do czyszczenia padów polerskich – zawsze pracuję czystymi padami polerskimi.
Co zyskujemy?
Usunięte defekty
Dwuetapowe polerowanie lakieru
Usunięcie 80-90% defektów*
W tym przypadku polerowanie samochodu składa się z dwóch etapów: wycinania-cutting rys (agresywna kombinacja polerska) oraz idealnego wykończenia-finish (mało agresywna kombinacja polerska). Zastosowana w wycinaniu (cutting) agresywna kombinacja pozwala na trwałe usunięcie uszkodzeń lakieru w tym wszystkich rys okrągłych o oraz pozostałych lekkich defektów. Krawędzie rys głębokich zostają zaoblone, przez co same rysy stają się mniej widoczne. Tak przygotowany lakier potrzebuje jednak drugiego etapu. Zastosowana w pierwszym etapie kombinacja zostawia na lakierze tzw. haze (mikro rysy) – widoczne na środkowym zdjęciu. Rozkłada się on równomiernie na całym lakierze powodując znaczne obniżenie nasycenia koloru lakieru. Wykończenie (finish) usuwa mikro rysy i przywraca głębię koloru, a sam lakier nabiera szklistości i efektu lustra. Dobrze przeprowadzony drugi etap polerowania lakieru wydobywa idealny połysk. Dzięki dwuetapowemu polerowaniu lakieru uzyskujemy idealną powierzchnię pod zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną.
Czas trwania usługi to mniej więcej dwa dni robocze.
PIERWSZY ETAP POLEROWANIA (WYCIANIE/CUTTING)
W przypadku mocno zniszczonych lakierów konieczne jest wykorzystanie past i padów polerskich, które umożliwią usuwanie głębszych rys. Mocno tnące kombinacje usuwają defekty z lakieru jednocześnie tworzą delikatne zamglenie lakieru (tzw. haze), które jest całkowicie normlanym efektem. Zamglenie to nic innego jak sieć bardzo drobnych i płytkich rysek, które usuwane są w drugim etapie polerowania.
Maszyna polerska: Skok 21mm lub maszyna rotacyjna
Pasta polerska: Optimum Intensive Polish lub CarPro Clearcut
Pad polerski: Mocno tnący pad mikrofibrowy, wełniany lub futro polerskie
DRUGI ETAP POLEROWANIA (WYKOŃCZENIE/FINISH)
Powstałe w pierwszym etapie mikro rysy i zamglenie lakieru możemy usunąć wykorzystując delikatną kombinację polerską, która nada ostateczniej głębi i szklistości lakieru. Drugi etap polerowania jest konieczny jeżeli chcemy uzyskać idealnie wykończenie lakieru. Dzięki wykorzystaniu past polerskich nieposiadających żadnych wypełniaczy efekt polerowania jest trwały i realny.
Maszyna polerska: Skok 15mm
Pasta polerska: Optimum Hyper Polish
Pad polerski: Miękki lub średnio twardy pad finiszowy
Powyżej przykładowe narzędzia, z których korzystam w trakcie korkety lakieru
Co zyskujemy?
Usunięte defekty
Wieloetapowa renowacja lakieru
Usunięcie 99% defektów*
W skrócie to droga do perfekcji. Rozwinięcie dwuetapowego polerowania lakieru samochodu o miejscowe szlifowanie papierem ściernym w celu usunięcie głębokich rys. Renowacja lakieru samochodowego, w której nie ma drogi na skróty, a poziom korekty lakieru przybliża nas do stanu fabrycznego, a w wielu przypadkach efekt finalny jest lepszy. Wykraczamy również ponad standardowe elementy nadwozia – polerowaniu zostają poddane wnęki drzwi, zakamarki zderzaków itp. Przeprowadzona korekta lakieru zapewnia 99% korektę i pozwala na usunięcie rożnego rodzaju defektów lakierniczych i zarysowań lakieru. Tak przygotowany lakier gotowy jest na zabezpieczenie lakieru powłoką ceramiczną
Czas trwania usługi usługi ustalane są indywidualnie dla każdego auta. Sprawdź pełen cennik usług
Co zyskujemy?
*w zależności od ogólnego stanu lakieru, jego twardości oraz grubości
Usunięte defekty
Przemiana skrajnie zniszczonego lakieru dzięki dwuetapowemu polerowaniu lakieru - sami oceńcie różnicę
Za dużo informacji?
Nie musisz się znać w temacie pielęgnacji samochodu i polerowanie auta– od tego jestem ja. Jeżeli chcesz odświeżyć wygląd samochodu, ale nie wiesz czego potrzebuje Twój samochód, umów się na bezpłatną wycenę. Na miejscu wytłumaczę Ci jak wygląda cały proces polerowania samochodu oraz jakie efekty możemy uzyskać. Zadzwoń, doradzę – Wypolerowany Wrocław Auto detailing.
Wyślij wiadomość:
Pytania i odpowiedzi
Cennik polerowania lakieru zaczyna się od 600zł za małe auto – cena zwiera koszt mycia samochodu. Koszt dwuetapowego polerowania lakieru zaczyn się od 900zł. Pełna korekta wyceniana jest na podstawie roboczogodzin.
Zdecydowanie lepsze efekty uzyskamy usuwając rysy przez polerowanie maszynowe. W przypadku ręcznego polerowania lakieru jesteśmy wstanie usunąć jedynie drobne zarysowania z lakieru, dodatkowo będzie to bardzo żmudna praca.
W Wypolerowany auto detailing studio polerują samochody metodami bezpiecznymi dla lakieru – proces polerowania odbywa się na „morko”, „zimno” i bez docisku. W ten sposób mam pewność nie dojdzie do tzw. przepalania lakieru. Dodatkowo pasty polerskie, z których korzystam nie posiadają w swoim składzie rozpuszczalników czy wypełniaczy.
Proces renowacji lakieru umożliwia przewrócenie fabrycznego blasku, standardowo w ramach usługi nakładam wosk, natomiast najlepszym zabezpieczeniem będą powłoki ochronne.