Wypolerowany

Mycie detailingowe Wrocław

Mycie detailingowe to coś więcej niż zwykłe ręczne mycie samochodu. Detailing nadwozia to wieloetapowy proces mycia, którego celem jest doczyszczenie wszystkich tych miejsc, które zwykle pomijane są podczas mycia bezdotykowego czy ręcznego. Mycie detailingowe to także proces pełnej dekontaminacji nadwozia czyli usunięcia:

  • lotnej rdzy
  • smoły i asfaltu
  • osadów mineralnych (ślady po twardej wodzie)
 Mycie detailingowe jest pierwszym etapem przygotowania pojazdu do procesu polerowania lakieru, aplikacji wosków, powłok ceramicznych czy instalacji bezbarwnych folii ochronnych.

Mycie detailingowe w kilku krokach

Mycie detailingowe to usługa dla osób chcących gruntowanie wyczyścić swój samochód. Skierowana jest dla samochodów, które są bardzo brudne lub po prostu nigdy nie przechodziły detailingu. Rezultatem mycia detailingowego jest czysty i jałowy lakier. Mycie detailingowe warto wykonać przynajmniej raz w roku – po zimie. Ja zalecam, żeby takie mycie wykonywać raz na pół roku, szczególnie jeżeli myjemy auto tylko na myjniach bezdotykowych.

Detailingowe mycie nadkoli, opon, felg

Koła i nadkola to obszar, który zwykle jest najbardziej ubrudzony w całym aucie. Nadkola każdorazowo wypłukiwane są wodą pod dużym cieniem w celu usunięcia zalegającego tam piasku i błota, następnie przy użyciu dedykowanej chemii oraz szczotek są one dokładnie czyszczone oraz nakładany jest dressing, który przyczernia plastikowe elementy.

 

Bardzo ważną czynnością  jest umycie opon – dlaczego jest to ważne? Otóż dressing nałożony na brudną i tłustą oponę po prostu spłynie. Przy użyciu środka do czyszczenia opon usuwam nagromadzony brud oraz tłuszcz przywracając wygląd opony do stanu fabrycznego. Tak przygotowana opona po osuszeniu otrzymuje dedykowany dressing.

 

Mycie detailingowe opon
Mycie opon...

Drobne detale odróżniają mycie, od detailingu – mycie opon jest jednym z tych detali…

Ostatnim elementem na tym etapie mycia detailingowego są felgi  – proces mycie felg jest również kilkustopniowy. Rozpoczyna się od powierzchniowego umycia felgi, a kończy na procesie deironizacji czyli usunięcia drobinek metalicznych z powierzchni felgi, którego efekty widać w postaci tzw. krwawiącej felgi. Felga myta jest z zewnątrz i wewnątrz.

 

Mycie detailingowe felg
Mycie felg...

Felgi jak buty – powinny być zawsze czyste..

Mycie detailingowe opon
Mycie opon...

Drobne detale odróżniają mycie, od detailingu – mycie opon jest jednym z tych detali…

Mycie detailingowe felg
Mycie felg...

Felgi jak buty – powinny być zawsze czyste..

Mycie wstępne, ręczne, zakamarków

Po stosownym umyciu nadkoli, opon oraz felg można przejść do pierwszego etapu  mycia nadwozia czyli mycia wstępnego pianą aktywną bądź opryskiem. Ten etap pozwoli na znaczne zmiękczenie brudu znajdującego się na karoserii oraz ściągnięciu większości luźnych zanieczyszczeń. Dobór pian lub oprysku uzależniony jest od stopnia zabrudzenia pojazdu. W okresie wiosenno-letnim dodatkowo przód auta spryskiwany jest środkiem do usuwania owadów.  Ostatnim krokiem jest dokładne wypłukanie.

Mając auto wstępnie umyte pianą aktywną  jest mycie zasadnicze ręczne – bezpieczne ręczne mycie pozwala na całkowite usunięcie luźnego brudu. Do mycie korzystany jest specjalny szampon, który zarówno myje jak i odtłuszcza powierzchnie. Na tym etapie usuwany jest również ewentualny wosk, który mógł znajdować się na lakierze. Celem mycia detailingowego jest uzyskanie możliwie jałowej powierzchni. Mycie ręczne wykonywane jest techniką tzw. dwóch wiader.

Mycie detailingowe - wnęka bagażnika przed myciem
Różnice widać...

Brud gromadzony latami we wnękach nie jest łatwy do usunięcia – szczególnie stare smary wymieszane z piachem…

Mycie zakamarków jest ostatnim krokiem mycia ręcznego. Na tym etapie skupiam się na miejscach, które zwykle nie są myte i gromadzą w sobie dużo brudu. Przy użyciu pędzli oraz szczotek czczony jest grillwloty w zderzakach, szczeliny między elementami, okolice emblematów, wnęki drzwibagażnika, okolice uszczelek, lusterek czy wydechu. Umycie tych drobnych detali składa się na pełen detailing oraz faktycznie czyste nadwozie. Kolejnym krokiem jest dekontaminacja nadwozia. 

gołym okiem...

Miedzy innymi dla tego mycie detailingowe trwa kilka godzin – doczyszczenie zakamarków zajmuje sporo czasu…

Mycie detailingowe - wnęka bagażnika przed myciem
Różnice widać...

Brud gromadzony latami we wnękach nie jest łatwy do usunięcia – szczególnie stare smary wymieszane z piachem…

gołym okiem...

Miedzy innymi dla tego mycie detailingowe trwa kilka godzin – doczyszczenie zakamarków zajmuje sporo czasu…

Dekontaminacja nadwozia

Dekontaminacja to proces usuwania tych zanieczyszczeń, których zwykłe mycie ręczne nie usuwa. Jest niezbędna przed procesem polerowania lub zabezpieczania lakieru.

Mając umyte nadkola, opony, felgi oraz nadwozie można przejść do procesu chemicznej dekontaminacji nadwozia. Nagromadzone na samochodzie opiłki metali (te same co na felgach), drobinki smoły, żywice drzew  czy osady mineralne są niemożliwe do usunięcia bez specjalistycznej chemii. W przypadku smoły używamy produktu typu tar&glue remover, który rozpuszcza drobinki smoły. Żywice i soki z drzew usuwa się punktowo, natomiast do usunięcia zwykle niewidocznych (ale bardzo dobrze wyczuwalnych pod palcami)  opiłków metali używa się deironizera, który stopniowo rozpuszcza metale. Kolejnym krokiem jest usunięcie osadów mineralnych z lakieru – czyli popularnego kamienia. 
Mechaniczna dekontaminacja tzw. glinkowanie wykonywane jest w przypadku najbardziej zanieczyszczonych samochodów, w przypadku których dekontaminacja chemiczna nie wystarcza. Glinka jest plastycznym materiałem, który usuwa głęboko osadzony bród z porów lakieru. Wyglinkowany lakier jest gładki w dotyku co potwierdza głębokie oczyszczenie. Sam proces glinkowania lakieru, może powodować drobne zarysowania. Dlatego zwykle lakier glinkowany jest tylko przed polerowaniem lakieru 

Efekt "krwawienia" lakieru...

Nie wszystkie zabrudzenia są widoczne gołym okiem – rozpuszczaniu zabrudzeń metalicznych towarzyszy charakterystyczne „krwawienie”…

Efekt "krwawienia" lakieru...

Nie wszystkie zabrudzenia są widoczne gołym okiem – rozpuszczaniu zabrudzeń metalicznych towarzyszy charakterystyczne „krwawienie”…

Cena i czas trwania usługi mycia detailingowego

Cena uzależniona jest od wielkości samochodu oraz stopnia jego zabrudzenia i rozpoczyna się od około 350zł
Czas trwania usługi min 4 godziny

Usługa składa się z:

  • mycia detailingowego
  • sprzątania wnętrza
  • czyszczenia szyb

Usługę mycie detailingowego można połączyć z usługą czyszczenia i impregnacji tapicerki skórzanej oraz aplikacji wosku lub powłoki ceramicznej tym samym oddając auto na WYPOLEROWANY ONE DAY CAR SPA

Mycie detailingowe Wrocław, detailing BMW

BMW X4

Mycie detailingowe Wrocław, detailing Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale

Mycie detailingowe Wrocław, detailing Mercedes Benz

Mercedes-Benz CLA