Volvo V60 - Używany jak nowy
Czy da się sprawić, by kilkuletni samochód wyglądał jak nowy? Tak – odpowiedzią na to wyzwanie jest pakiet detailingowy „Używany jak nowy z KISHO”, stworzony z myślą o autach z kilkuletnim przebiegiem. To rozbudowany zestaw zabiegów, który pozwala przywrócić pojazdowi estetykę zbliżoną do tej, jaką oferuje salon – obejmuje on m.in. precyzyjne czyszczenie, korektę lakieru, aplikację 5-letniej powłoki ceramicznej KISHO Si-901, a także dokładny detailing wnętrza. Jeżeli niedawno stałeś się właścicielem auta używanego, Wypolerowany – Auto Detailing Wrocław pomoże Ci przywrócić mu dawny blask.
Tak było w przypadku Volvo V60 w klasycznej czerni, które po blisko 40 godzinach pracy przeszło metamorfozę, odzyskując wygląd niemal jak z dnia odbioru z salonu. Zakres prac obejmował: dokładne mycie karoserii, korektę lakieru, nałożenie powłoki ceramicznej o 5-letniej trwałości, a także aplikację dedykowanych powłok na felgi oraz elementy z tworzyw sztucznych. Wnętrze również przeszło pełną rewitalizację – skórzana tapicerka i dywaniki zostały profesjonalnie oczyszczone i zabezpieczone, a wszystkie szyby pokryto hydrofobową powłoką typu „niewidzialna wycieraczka”.
Jeśli marzysz o tym, aby Twój samochód wyglądał perfekcyjnie i zyskał dodatkową ochronę na lata – zapraszam do kontaktu!
Zakres prac nad Volvo V60
Każde auto przed aplikacją powłoki ceramicznej musi zostać stosowanie przygotowane. Bez znaczenia czy auto jest nowe z przebiegiem 0 km czy 10 letnie z przebiegam 200 000 km – pewne czynności są niezbędne i jedynie dobrze przygotowana powierzchnia gwarantuje trwałość zabezpieczenia Waszego auta…
Mycie detailingowe
- czyszczenie opon, nadkoli, felg
- pędzelkowanie wnęk, wlotów zderzaków oraz innych trudnodostępnych miejsc
- bezpieczne mycie nadwozia
- dekontaminacją chemiczna (usunięcie osadów metalicznych, smoły, żywic)
Polerowanie lakieru
- przygotowanie lakieru do polerowania
- dwuetapowe polerowanie lakieru
- polerowanie słupków "Piano Black"
- odłtłuszczenie lakieru
Zabezpieczenie lakieru
- aplikacja 5-letniej powłoki ceramicznej KISHO Si-901
- aplikacja powłoki CarPro Dlux na tworzywa i felgi
- aplikacja "niewidzialnej wycieraczki"
- aplikację wosku na wnęki drzw
Sprzątanie wnętrza
- gruntowne odkurzenie wnętrza
- mycie szyb wewnątrz i z zewnątrz
- czyszczenie i impregnacja tapicerki skórzanej
- impregnacja tekstyliów
Wykończenie auta
- aplikacja dressingu(czernidła) na opony i nadkola
- czyszczenie końcówek wydechu
- przyciemnie szyb
WIELOETAPOWE ODEŚWIEŻENIE WYGLĄDU SAMOCHODU UŻYWANEGO UŻYWANY JAK NOWY
MYCIE DETAILINGOWE | KORETKA LAKIERU | 5-LETNIA POWŁOKA CERAMICZNA | POWŁOKA NA FELGI | POWŁOKA NA TWORZYWA | POWŁOKA NA SZYBY | DETAILING WNĘTRZA | CZYSZCZENIE I IMPREGNACJA SKÓR |
MYCIE DETAILINGOWE |
Pracę nad samochodem rozpocząłem od wieloetapowego, dokładnego mycia karoserii z wykorzystaniem profesjonalnych metod detailingowych. Na początek na lakier nałożyłem pianę aktywną, która rozpuściła wstępne zabrudzenia – kurz, błoto i osady drogowe. Po kilku minutach, gdy piana związała zabrudzenia, dokładnie ją spłukałem pod ciśnieniem, co pozwoliło bezpiecznie usunąć luźne zanieczyszczenia bez ryzyka porysowania lakieru. Kolejnym krokiem było ręczne mycie karoserii metodą „na dwa wiadra”, z użyciem miękkiej rękawicy z mikrofibry oraz bezpiecznego szamponu o neutralnym pH. W trakcie tego etapu zwróciłem szczególną uwagę na detale i trudno dostępne miejsca – wszelkie zakamarki, emblematy, uszczelki, okolice klamek i wlew paliwa zostały precyzyjnie wyczyszczone za pomocą detailingowych pędzelków, co pozwoliło uzyskać wysoki poziom czystości nawet w najbardziej wymagających obszarach.
Równolegle z myciem karoserii dokładnie oczyściłem felgi, opony i nadkola. Felgi zostały spryskane środkiem do usuwania zanieczyszczeń metalicznych (tzw. krwawa felga), a następnie doczyszczone pędzlami i szczotkami – zarówno od frontu, jak i od wewnątrz. Opony zostały wyszorowane, by przywrócić im naturalny wygląd i przygotować powierzchnię pod aplikację dressingu. Nadkola potraktowałem środkiem APC i mechanicznie oczyściłem, usuwając trudne zabrudzenia. Po wyschnięciu zabezpieczyłem je preparatem konserwującym, który poprawia wygląd i chroni tworzywa przed starzeniem.
Po dokładnym spłukaniu przystąpiłem do dekontaminacji chemicznej lakieru. W pierwszej kolejności zastosowałem preparaty do usuwania smoły i osadów asfaltowych, które rozpuściły przyklejone do lakieru drobiny bitumu. Następnie użyłem środka do usuwania zanieczyszczeń metalicznych, który wytrawił drobinki opiłków żelaza – często pochodzących z klocków hamulcowych lub torowisk – pozostawiając lakier oczyszczony z niewidocznych, ale szkodliwych dla powłoki nalotów. Na koniec wykonałem glinkowanie lakieru, czyli mechaniczne usunięcie drobin, których nie da się rozpuścić środkami chemicznymi. Glinka detailingowa delikatnie ślizgała się po lakierze, zbierając pozostałości smoły, żywicy, resztki osadów drogowych i inne mikrozanieczyszczenia. Dzięki temu powierzchnia lakieru stała się idealnie gładka i przygotowana do kolejnych etapów renowacji – w tym polerowania oraz aplikacji powłok ochronnych.
KOREKTA LAKIERU |
Po zakończeniu procesu dokładnego mycia i dekontaminacji przystąpiłem do dwuetapowego polerowania lakieru, którego celem było przywrócenie głębi koloru, usunięcie 90% zarysowań oraz przygotowanie powierzchni pod aplikację powłoki ceramicznej. W tym przypadku miałem do czynienia z czarnym lakierem onyx black, który należy do najbardziej wymagających – każde niedociągnięcie, zarysowanie czy ślad po nieprawidłowym myciu jest na nim wyjątkowo widoczny. Dlatego też cały proces korekty wymagał cierpliwości i doboru odpowiednich past i padów polerskich.
W pierwszym etapie zastosowałem pastę o właściwościach tnących, która pozwoliła skutecznie usunąć głębsze zarysowania, ślady po szczotkach myjni oraz inne defekty eksploatacyjne. Pracując maszynowo z odpowiednio dobranym padem, precyzyjnie skorygowałem powierzchnię, zachowując maksymalne bezpieczeństwo dla warstwy lakierniczej. Drugi etap stanowił tzw finish czyli wykończenie, której zadaniem było usunięcie mikrozarysowań i nadanie lakierowi maksymalnej klarowności oraz głębokiego połysku. Efekt końcowy to lustrzana tafla – intensywna, nasycona czerń, która wygląda niczym świeżo po wyjeździe z salonu. Dzięki tej dwuetapowej korekcie powierzchnia stała się idealnie gładka, pozbawiona skaz i w pełni gotowa do dalszego zabezpieczenia powłoką ceramiczną.
DETAILING WNĘTRZA | CZYSZCZENIE IMPREGNACJA SKÓR |
Wnętrze to wizytówka każdego samochodu, dlatego każdemu elementowi poświęciłem szczególną uwagę – zarówno pod kątem estetyki, jak i komfortu użytkowania. Wszystkie powierzchnie zostały dokładnie odkurzone, łącznie z przestrzeniami trudno dostępnymi, jak szczeliny przy tunelu środkowym, miejsca pod fotelami czy okolice pedałów. Następnie przystąpiłem do czyszczenia elementów plastikowych wykorzystując delikatne, a jednocześnie skuteczne środki APC oraz pędzelki detailingowe, które pozwoliły na dokładne usunięcie kurzu i zabrudzeń z zakamarków.
Szczególną uwagę poświęciłem tapicerce skórzanej, która wymaga indywidualnego podejścia. Czyszczenie wykonałem ręcznie z wykorzystaniem miękkich szczotek i i środków dedykowanych do czyszczenie skór. Po dokładnym oczyszczeniu skóry przystąpiłem do aplikacji impregnatu ochronnego, który zabezpiecza powierzchnię przed ponownym wnikaniem zabrudzeń i utratą elastyczności. Dzięki temu tapicerka zyskała matowe, eleganckie wykończenie i została przygotowana do dalszej eksploatacji w optymalnych warunkach.
Materiałowe dywaniki zostały dokładnie odkurzone oraz wyprane. Ostatnim krokiem była impregnacja w celu ograniczania wsiąkania wody.
5-LETNIA POWŁOKA CERAMICZNA | POWŁOKA NA FELGI | POWŁOKA NA TWORZYWA | POWŁOKA NA SZYBY |
Po zakończeniu etapu korekty lakieru przystąpiłem do jego dokładnego odtłuszczenia, aby przygotować powierzchnię pod aplikację powłoki ochronnej. Ten precyzyjny zabieg pozwolił na idealne związanie lakieru z warstwą ceramiczną, co jest kluczowe dla trwałości i skuteczności zabezpieczenia.
Na tak przygotowaną powierzchnię nałożyłem ceramiczną powłokę ochronną KISHO Si-901 o deklarowanej trwałości do 5 lat. Produkt ten nie tylko wydobywa głębię koloru, lekko przyciemniając lakier i nadając mu elegancki, szklisty połysk, ale przede wszystkim oferuje wysoki poziom ochrony – zarówno przed szkodliwym promieniowaniem UV, jak i chemikaliami o szerokim zakresie pH (od 1 do 12). Po aplikacji lakier zyskał również silne właściwości hydrofobowe, które skutecznie odpychają wodę i zanieczyszczenia. Dzięki temu samochód łatwiej utrzymać w czystości, a jego wygląd na dłużej pozostaje świeży i zadbany.
Elementy z tworzywa sztucznego, pozbawione lakieru, zostały pokryte specjalistyczną powłoką ochronną, która nie tylko przywraca im głęboką, fabryczną czerń, ale również chroni przed ponownym blaknięciem i szarzeniem pod wpływem promieni UV oraz warunków atmosferycznych.
Ceramiczne zabezpieczenie zostało również zaaplikowane na felgi, co znacząco ułatwia ich bieżące czyszczenie, zwłaszcza z pyłu hamulcowego i zabrudzeń drogowych. Z kolei na wszystkie szyby nałożyłem tzw. niewidzialną wycieraczkę, czyli hydrofobową powłokę ceramiczną, która znacząco poprawia widoczność w trakcie deszczu – szczególnie podczas jazdy z wyższą prędkością, kiedy to pęd powietrza skutecznie usuwa krople wody z powierzchni szkła, ograniczając konieczność korzystania z tradycyjnych wycieraczek.
Zastosowanie wysokiej klasy powłok ceramicznych na różnych elementach pojazdu sprawia, że auto nie tylko prezentuje się doskonale na co dzień, ale również zyskuje trwałą ochronę i łatwość w pielęgnacji na długie lata.
PODSUMOWANIE: PAKIET UŻYWANY JAK NOWY Z KISHO |
Najbardziej zaawansowana i rozbudowana usługa detailingowa dostępna w mojej ofercie. Został on stworzony z myślą o kompleksowym odświeżeniu całego pojazdu – zarówno pod względem estetyki, jak i ochrony. W ramach pakietu aplikuję powłoki ochronne na wszystkie kluczowe elementy auta, dbając o każdy detal. Ten bezkompromisowy zakres prac polecam przede wszystkim właścicielom kilkuletnich samochodów, którzy chcą przywrócić swojemu pojazdowi wygląd zbliżony do stanu fabrycznego – zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu.
Odnawianie estetyki pojazdu: Dzięki polerowaniu, usuwaniu drobnych rys, odbarwień i mikrozarysowań, samochód odzyskuje głębię koloru i połysk, który przypomina lakier nowego auta. Zabiegi te pozwalają zniwelować oznaki codziennego użytkowania i upływu czasu.
Wzrost atrakcyjności na rynku wtórnym: Pojazd, który jest regularnie poddawany profesjonalnej pielęgnacji, zyskuje na wartości. Czyste wnętrze, zadbany lakier i odpowiednio zabezpieczone elementy wpływają na pozytywne pierwsze wrażenie, co ma kluczowe znaczenie przy ewentualnej sprzedaży.
Ochrona karoserii i detali: W ramach pakietu stosuję wysokiej jakości powłoki ceramiczne, które tworzą trwałą barierę ochronną przed czynnikami zewnętrznymi – takimi jak promieniowanie UV, kwaśne deszcze, sól drogowa czy zanieczyszczenia z otoczenia. Dzięki temu lakier i pozostałe elementy auta pozostają w doskonałej kondycji przez długi czas.
Największą zaletą tego pakietu jest jednak kompleksowe przywrócenie świeżości i estetyki pojazdu. Program „Używany jak nowy z KISHO” to nie tylko poprawa wizualna, ale także inwestycja w trwałość i ochronę samochodu. Każdy element zostaje odpowiednio przygotowany, odnowiony i zabezpieczony, co pozwala cieszyć się perfekcyjnym wyglądem auta na co dzień.