Mercedes Benz C Klasa - Używany jak nowy
Czy można sprawić, by kilkuletnie auto wyglądało jak nowe? Oczywiście – właśnie temu służy pakiet „Używany jak nowy z KISHO”. Opracowałem go z myślą o samochodach z kilkuletnim przebiegiem, które wymagają odświeżenia. Zawiera on gruntowne czyszczenie, korektę lakieru, aplikację ceramicznej powłoki KISHO Si-901 oraz kompleksowy detailing wnętrza.
Mercedes-Benz C-Klasa w głębokim czarnym kolorze idealnie nadawał się do takiej metamorfozy. Po blisko 40 godzinach pracy auto zyskało nowy blask, niemal jak po wyjeździe z salonu. Zacząłem od dokładnego mycia karoserii, a następnie przeprowadziłem korektę lakieru. Po usunięciu rys i przywróceniu głębi koloru, zabezpieczyłem lakier 5-letnią powłoką ceramiczną. Felgi oraz tworzywa zewnętrzne również pokryłem dedykowanymi powłokami ochronnymi.
Nie zapomniałem o wnętrzu – starannie oczyściłem skórzaną tapicerkę oraz dywaniki, a następnie zaimpregnowałem je, aby zachowały świeżość na dłużej. Na szybach zastosowałem hydrofobową powłokę, która poprawia widoczność i komfort jazdy w deszczu.
Jeśli zależy Ci na perfekcyjnym wyglądzie i długotrwałej ochronie auta – skontaktuj się ze mną. Zadbam o każdy detal Twojego samochodu Wypolerowany – auto detailing Wrocław
Zakres prac nad Mercedes-Benz C-Klasa
Każde auto przed aplikacją powłoki ceramicznej musi zostać stosowanie przygotowane. Bez znaczenia czy auto jest nowe z przebiegiem 0 km czy 10 letnie z przebiegam 200 000 km – pewne czynności są niezbędne i jedynie dobrze przygotowana powierzchnia gwarantuje trwałość zabezpieczenia Waszego auta…
Mycie detailingowe
- czyszczenie opon, nadkoli, felg
- pędzelkowanie wnęk, wlotów zderzaków oraz innych trudnodostępnych miejsc
- bezpieczne mycie nadwozia
- dekontaminacją chemiczna (usunięcie osadów metalicznych, smoły, żywic)
Polerowanie lakieru
- przygotowanie lakieru do polerowania
- dwuetapowe polerowanie lakieru
- polerowanie słupków "Piano Black"
- odłtłuszczenie lakieru
Zabezpieczenie lakieru
- aplikacja 5-letniej powłoki ceramicznej KISHO Si-901
- aplikacja powłoki CarPro Dlux na tworzywa i felgi
- aplikacja "niewidzialnej wycieraczki"
- aplikację wosku na wnęki drzw
Sprzątanie wnętrza
- gruntowne odkurzenie wnętrza
- mycie szyb wewnątrz i z zewnątrz
- czyszczenie i impregnacja tapicerki skórzanej
- impregnacja tekstyliów
Wykończenie auta
- aplikacja dressingu(czernidła) na opony i nadkola
- czyszczenie końcówek wydechu
- przyciemnie szyb
WIELOETAPOWE ODEŚWIEŻENIE WYGLĄDU SAMOCHODU UŻYWANEGO UŻYWANY JAK NOWY
MYCIE DETAILINGOWE | KORETKA LAKIERU | 5-LETNIA POWŁOKA CERAMICZNA | POWŁOKA NA FELGI | POWŁOKA NA TWORZYWA | POWŁOKA NA SZYBY | DETAILING WNĘTRZA | CZYSZCZENIE I IMPREGNACJA SKÓR |
MYCIE DETAILINGOWE |
Pracę nad Mercedesem-Benz C-Klasą rozpocząłem od dokładnego, wieloetapowego mycia detailingowego. Na początku pokryłem karoserię aktywną pianą, która skutecznie rozpuściła kurz, błoto oraz inne zabrudzenia drogowe. Po kilku minutach spłukałem ją pod ciśnieniem, usuwając luźne zanieczyszczenia bez ryzyka porysowania lakieru. Następnie przystąpiłem do ręcznego mycia techniką „na dwa wiadra” – użyłem miękkiej rękawicy z mikrofibry oraz neutralnego szamponu. Szczególną uwagę poświęciłem zakamarkom – dokładnie oczyściłem emblematy, klamki, uszczelki i okolice wlewu paliwa. Detale myłem precyzyjnie, korzystając z pędzelków detailingowych.
W tym samym czasie zająłem się felgami, oponami i nadkolami. Felgi spryskałem środkiem do usuwania zanieczyszczeń metalicznych, a następnie doczyściłem je szczotkami i pędzlami – zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Opony wyszorowałem, przywracając im naturalny wygląd, natomiast nadkola potraktowałem środkiem APC i dokładnie oczyściłem. Po wyschnięciu zabezpieczyłem tworzywa preparatem konserwującym, który poprawia wygląd i opóźnia proces starzenia.
Po zakończeniu mycia przystąpiłem do chemicznej dekontaminacji lakieru. Najpierw użyłem środka do usuwania smoły i asfaltu, który skutecznie rozpuścił przyklejone drobiny smoły czy asfaltu. Następnie zastosowałem preparat do eliminacji osadów metalicznych – ten krok pozwolił usunąć opiłki żelaza, które pochodzą najczęściej z układu hamulcowego lub torowisk.Na zakończenie przeprowadziłem glinkowanie karoserii – mechanicznie usunąłem resztki smoły, żywicy i osadów drogowych. Glinka detailingowa delikatnie przesuwała się po lakierze, zbierając mikrozanieczyszczenia, które wcześniej pozostały niewidoczne. Dzięki tym działaniom powierzchnia lakieru stała się idealnie gładka i w pełni gotowa do dalszych etapów prac: polerowania oraz aplikacji powłok ochronnych.
KOREKTA LAKIERU |
Po dokładnym myciu i pełnej dekontaminacji, przystąpiłem do dwuetapowej korekty lakieru. Jej celem było wydobycie głębi koloru, usunięcie około 98% rys oraz przygotowanie powierzchni pod ceramikę. W tym przypadku pracowałem na wymagającym ciemnym lakierze Mercedesa – nawet najmniejsze niedociągnięcia są bardzo widoczne. Dlatego cały proces wymagał ode mnie precyzji, cierpliwości i doboru odpowiednich past oraz padów. Polerowaniu poddaję także lampy, słupki z piano black oraz inne elementy, które mogą zostać wypolerowane
W pierwszym etapie użyłem pasty tnącej, która skutecznie usunęła głębsze zarysowania i ślady po myjniach automatycznych. Pracowałem jak zawsze technikami które prócz usuwania rys są bezpieczne dla lakieru.
Następnie przyszedł czas na etap wykańczający, którego celem było usunięcie mikrozarysowań i nadanie maksymalnego połysku. Końcowy efekt? Lustrzana, głęboka czerń – wyglądająca jak prosto z salonu.
Proces polerowania zakończony został kilkukrotnym otłuszczeniem aby przygotować powierzchnię pod trwałe zabezpieczenie powłoką ceramiczną.
DETAILING WNĘTRZA + CZYSZCZENIE SKÓR |
Wnętrze to prawdziwa wizytówka każdego samochodu, dlatego poświęciłem mu dużo uwagi. Pierwszym krokiem było przedmuchanie całego wnętrza sprężonym powietrzem dzięki, którem można usunąć piach i kurz z miejsc, które bardzo trudno odkurzyć. Następnie dokładnie odkurzyłem wszystkie powierzchnie, także te trudnodostępne – pod fotelami, przy pedałach i tunelu środkowym. Potem zająłem się plastikami, stosując bezpieczne środki APC oraz pędzelki detailingowe, dzięki którym usunąłem kurz i brud z każdego zakamarka.
Tapicerka skórzana również wymagała czyszczenia – skóry był brudne i błyszczące . Czyściłem ją ręcznie, używając miękkich szczotek i dedykowanych środków do skór. Gdy skóra była już czysta, nałożyłem impregnat ochronny, który zabezpiecza ją przed brudem i utratą elastyczności. Tapicerka odzyskała matowe wykończenie i była gotowa do użytkowania w najlepszym stanie.
Materiałowe dywaniki najpierw odkurzyłem, potem wyprałem, a na końcu zaimpregnowałem, by ograniczyć wchłanianie wody i innych cieczy.
Ostatnim krokiem było jak zawsze odtłuszczenie oraz bezsmugowe umycie szyb oraz ekranów wewnątrz auta.
5-LETNIA POWŁOKA CERAMICZNA | POWŁOKA NA FELGI | POWŁOKA NA TWORZYWA | POWŁOKA NA SZYBY |
Po zakończeniu polerowania lakieru przystąpiłem do jego dokładnego odtłuszczenia, co miało kluczowe znaczenie dla dalszych etapów. Dzięki temu zabiegowi powierzchnia została odpowiednio przygotowana do aplikacji ceramicznej powłoki ochronnej, a sama warstwa lakieru mogła idealnie związać się z zabezpieczeniem, co bezpośrednio wpływa na jego trwałość oraz skuteczność działania.
Na tak przygotowany lakier nałożyłem ceramiczną powłokę KISHO Si-901, której trwałość producent określa nawet na 5 lat. Powłoka ta nie tylko wydobywa głębię koloru – delikatnie go przyciemniając i nadając szklisty połysk – ale przede wszystkim zapewnia wysoki poziom ochrony. Skutecznie blokuje promieniowanie UV, chroni przed agresywną chemią (w zakresie pH od 1 do 12), a dodatkowo nadaje lakierowi właściwości hydrofobowe, co oznacza, że woda i brud są z niego automatycznie odpychane. Dzięki temu auto łatwiej utrzymać w czystości, a jego świeży wygląd utrzymuje się znacznie dłużej.
Elementy z tworzyw sztucznych, które nie zostały pokryte lakierem, również zabezpieczyłem. Zastosowałem na nich specjalistyczną powłokę ochronną, która odświeża ich wygląd, przywracając głęboką, fabryczną czerń, a dodatkowo chroni przed blaknięciem i degradacją spowodowaną promieniami UV i warunkami atmosferycznymi.
Nie zapomniałem również o felgach, które również otrzymały ceramiczną warstwę zabezpieczającą. Dzięki niej znacznie łatwiej usuwa się z nich pył hamulcowy i zabrudzenia drogowe, co upraszcza bieżącą pielęgnację.
Na zakończenie, wszystkie szyby pokryłem tzw. niewidzialną wycieraczką – hydrofobową powłoką ceramiczną, która znacznie poprawia widoczność podczas deszczu. Szczególnie sprawdza się przy wyższych prędkościach, kiedy to pęd powietrza skutecznie usuwa krople z powierzchni szyby, ograniczając potrzebę korzystania z klasycznych wycieraczek.
PAKIET UŻYWANY JAK NOWY Z KISHO - KOMPLEKSOWY DETAILING WROCŁAW |
To najbardziej kompleksowa i zaawansowana usługa detailingowa w mojej ofercie, opracowana z myślą o wszechstronnym odświeżeniu całego pojazdu – zarówno pod względem estetyki, jak i ochrony. W ramach pakietu aplikuję powłoki ochronne na wszystkie kluczowe elementy auta, dbając o każdy detal. Ten bezkompromisowy zakres prac polecam przede wszystkim właścicielom kilkuletnich samochodów, którzy chcą przywrócić swojemu pojazdowi wygląd zbliżony do stanu fabrycznego – zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu.
Odnawianie estetyki pojazdu: Dzięki polerowaniu, usuwaniu drobnych rys, odbarwień i mikrozarysowań, samochód odzyskuje głębię koloru i połysk, który przypomina lakier nowego auta. Zabiegi te pozwalają skutecznie zniwelować oznaki codziennego użytkowania i upływu czasu.
Wzrost atrakcyjności na rynku wtórnym: Pojazd, który regularnie poddawany jest profesjonalnej pielęgnacji, zyskuje na wartości. Czyste wnętrze, zadbany lakier i odpowiednio zabezpieczone detale wpływają na pozytywne pierwsze wrażenie, co ma kluczowe znaczenie przy ewentualnej sprzedaży.
Ochrona karoserii i detali: W ramach pakietu stosuję wysokiej jakości powłoki ceramiczne, które tworzą trwałą barierę ochronną przed czynnikami zewnętrznymi – takimi jak promieniowanie UV, kwaśne deszcze, sól drogowa czy zanieczyszczenia z otoczenia. Dzięki temu lakier i pozostałe elementy auta pozostają w doskonałej kondycji przez długi czas.
Największą zaletą tego pakietu jest jednak kompleksowe przywrócenie świeżości i estetyki pojazdu. Program „Używany jak nowy z KISHO” to nie tylko poprawa wizualna, ale także inwestycja w trwałość i ochronę samochodu. Każdy element zostaje odpowiednio przygotowany, odnowiony i zabezpieczony, co pozwala cieszyć się perfekcyjnym wyglądem auta na co dzień.