Wypolerowany

Mercedes Benz E Klasa - Używany jak nowy

Czy można sprawić, by kilkuletni samochód prezentował się jak nowy? Zdecydowanie tak – właśnie w tym celu stworzyłem pakiet Używany jak nowy z KISHO. Przygotowałem go specjalnie z myślą o autach, które mają już za sobą kilka lat eksploatacji i wymagają gruntownego odświeżenia. W ramach tego pakietu wykonuję dokładne czyszczenie, korektę lakieru, aplikację ceramicznej powłoki KISHO Si-901 oraz kompleksowy detailing wnętrza.

Jednym z przykładów takiej metamorfozy jest Mercedes-Benz E-Klasa sprowadzony z Japonii w pastelowym czerwonym kolorze. To auto idealnie nadawało się do przeprowadzenia pełnej renowacji. Przez niemal 50 godzin pracy przywracałem mu blask, który przypominał stan po opuszczeniu salonu. Najpierw bardzo dokładnie umyłem karoserię, a następnie zająłem się korektą lakieru. Po usunięciu rys i wydobyciu głębi koloru, zabezpieczyłem lakier pięcioletnią powłoką ceramiczną. Dodatkowo felgi oraz zewnętrzne elementy z tworzyw sztucznych pokryłem dedykowanymi powłokami ochronnymi.

Nie pominąłem wnętrza – starannie wyczyściłem skórzaną tapicerkę i dywaniki, a następnie je zaimpregnowałem, aby zachowały świeżość na dłużej. Na szybach zastosowałem hydrofobową powłokę, która znacząco poprawia widoczność oraz komfort jazdy podczas deszczu.

Jeśli zależy Ci na perfekcyjnym wyglądzie i długotrwałej ochronie Twojego auta, zapraszam do kontaktu. Zadbam o każdy detal Twojego samochodu, ponieważ w Wypolerowany – auto detailing Wrocław, liczy się jakość oraz dbałość o szczegóły.

 

Zakres prac nad Mercedes-Benz E-Klasa

Każde auto przed aplikacją powłoki ceramicznej musi zostać stosowanie przygotowane. Bez znaczenia czy auto jest nowe z przebiegiem 0 km czy 10 letnie z przebiegam 200 000 km – pewne czynności są niezbędne i jedynie dobrze przygotowana powierzchnia gwarantuje trwałość zabezpieczenia Waszego auta…

Mycie detailingowe

Polerowanie lakieru

Zabezpieczenie lakieru

Sprzątanie wnętrza

Wykończenie auta

WIELOETAPOWE ODEŚWIEŻENIE WYGLĄDU SAMOCHODU UŻYWANEGO UŻYWANY JAK NOWY

MYCIE DETAILINGOWE | KORETKA LAKIERU | 5-LETNIA POWŁOKA CERAMICZNA | POWŁOKA NA FELGI | POWŁOKA NA TWORZYWA | POWŁOKA NA SZYBY | DETAILING WNĘTRZA | CZYSZCZENIE I IMPREGNACJA SKÓR |

MYCIE DETAILINGOWE

Pracę nad Mercedesem-Benz E-Klasą rozpocząłem od starannego, wieloetapowego mycia detailingowego. Najpierw nałożyłem na karoserię aktywną pianę, która skutecznie rozpuściła kurz, błoto oraz inne zabrudzenia drogowe. Po kilku minutach spłukałem pianę pod ciśnieniem, co pozwoliło usunąć luźne zanieczyszczenia bez ryzyka zarysowania lakieru. Następnie przeszedłem do ręcznego mycia metodą na dwa wiadra, używając miękkiej rękawicy z mikrofibry oraz neutralnego szamponu. Szczególną uwagę poświęciłem trudno dostępnych miejscom – dokładnie oczyściłem emblematy, klamki, uszczelki oraz okolice wlewu paliwa. Do detali wykorzystałem delikatne pędzelki detailingowe, dzięki czemu każdy zakamarek został odpowiednio wyczyszczony.

Równocześnie zająłem się felgami, oponami i nadkolami. Felgi spryskałem specjalnym środkiem do usuwania zanieczyszczeń metalicznych, a następnie doczyściłem je szczotkami i pędzlami – zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Opony dokładnie wyszorowałem, przywracając im naturalny wygląd, natomiast nadkola potraktowałem środkiem APC i starannie oczyściłem. Po wyschnięciu zabezpieczyłem elementy z tworzyw sztucznych preparatem konserwującym, który poprawia wygląd i spowalnia proces starzenia.

Po zakończeniu mycia przystąpiłem do chemicznej dekontaminacji lakieru. Najpierw zastosowałem preparat do usuwania smoły i asfaltu, który skutecznie rozpuścił przyklejone drobiny. Następnie użyłem środka do eliminacji osadów metalicznych – ten etap pozwolił pozbyć się opiłków żelaza, pochodzących najczęściej z układu hamulcowego lub torowisk. Na koniec przeprowadziłem glinkowanie karoserii, mechanicznie usuwając resztki smoły, żywicy i osadów drogowych. Glinka detailingowa delikatnie przesuwała się po lakierze, zbierając mikrozanieczyszczenia, które wcześniej były niewidoczne. Dzięki tym zabiegom powierzchnia lakieru stała się idealnie gładka i w pełni przygotowana do kolejnych etapów prac, takich jak polerowanie oraz aplikacja powłok ochronnych.

KOREKTA LAKIERU

Po zakończeniu dokładnego mycia oraz pełnej dekontaminacji, przystąpiłem do wieloetapowej korekty lakieru. Moim głównym celem było wydobycie głębi koloru, usunięcie około 90% rys i odpowiednie przygotowanie powierzchni pod aplikację ceramiki. Pracowałem na czerwonym lakierze Mercedesa, dlatego wiedziałem, że nawet drobne niedociągnięcia będą od razu widoczne. Z tego powodu cały proces wymagał ode mnie dużej precyzji, cierpliwości oraz właściwego doboru past i padów polerskich. Polerowaniu poddaję nie tylko lakier, ale również lampy, słupki piano black oraz inne elementy, które można wypolerować. Lakier  mimo stosunkowo niedużego przebiegu był bardzo zniszczony i zaniedbany. 

W przypadku tak zaawansowanego polerowania wykorzystuję maszyny o różnych wielkościach padów i futer polerskich. Dzięki temu możliwe jest wypolerowanie praktycznie każdego nawet trudno dostępnego miejsca na lakierze. Nieodzownym narzędziem jest również podnośnik, dzięki któremu mogę podnieść auto i dokładnie wypolerować dolne części nadwozia. Na pierwszym etapie sięgnąłem po pastę tnącą, ponieważ pozwala ona skutecznie usunąć głębsze zarysowania oraz ślady po myjniach automatycznych. Stosuję techniki, które oprócz eliminowania rys, są w pełni bezpieczne dla lakieru. Ten etap powtarzany był kilkukrotnie, aż do usunięcia możliwie jak największej ilości zarysowań.  Drugim krokiem był etap wykańczający, mający na celu usunięcie mikrozarysowań i nadanie powierzchni maksymalnego połysku. Efekt końcowy? Lustrzana, głęboka czerwień, która wygląda niemal jak fabryczna.

Proces polerowania zakończyłem kilkukrotnym odtłuszczeniem powierzchni, aby przygotować ją do trwałego zabezpieczenia powłoką ceramiczną.

DETAILING WNĘTRZA + CZYSZCZENIE SKÓR

Wnętrze auta stanowi jego prawdziwą wizytówkę, dlatego zawsze przykładam do niego dużą wagę. Na początku przedmuchałem całe wnętrze sprężonym powietrzem, co umożliwia usunięcie piachu i kurzu z miejsc trudno dostępnych dla odkurzacza. Następnie bardzo dokładnie odkurzyłem wszystkie powierzchnie, nie pomijając trudno dostępnych zakamarków – pod fotelami, przy pedałach czy w tunelu środkowym. Kolejnym etapem było czyszczenie plastikowych elementów – użyłem bezpiecznych środków APC oraz pędzelków detailingowych, dzięki którym mogłem usunąć kurz i zabrudzenia z każdego zakamarka. Skórzana tapicerka również wymagała dokładnego czyszczenia – była zabrudzona i miała nieestetyczny połysk. Czyściłem ją ręcznie, korzystając z miękkich szczotek oraz specjalnych preparatów do skóry. Po zakończeniu czyszczenia nałożyłem impregnat ochronny, który zabezpiecza skórę przed zabrudzeniami i utratą elastyczności. Dzięki temu tapicerka odzyskała matowy wygląd i była przygotowana do dalszego użytkowania w najlepszej formie. Materiałowe dywaniki najpierw starannie odkurzyłem, potem wyprałem, a na końcu zaimpregnowałem, aby ograniczyć wchłanianie wilgoci i innych płynów. Na zakończenie, jak zawsze, przeprowadziłem odtłuszczenie oraz bezsmugowe mycie szyb i ekranów znajdujących się we wnętrzu pojazd

Idelanie wysprzątane wnętrze

Powłoka ceramiczna KISHO Japan Si-901

SILNIE HYDROFOBOWA | PRZYCIEMNIE I SZKLISTOŚĆ LAKIERU | OCHRONA UV | OCHRONA PRZED AGRESYWNĄ CHEMIĄ | ŁATWE MYCIE AUTA

Po zakończeniu polerowania lakieru zająłem się jego dokładnym odtłuszczeniem, ponieważ ten etap miał kluczowe znaczenie dla kolejnych działań. Dzięki temu zabiegowi powierzchnia została właściwie przygotowana do nałożenia ceramicznej powłoki ochronnej, a warstwa lakieru mogła idealnie połączyć się z zabezpieczeniem, co bezpośrednio przekłada się na trwałość i skuteczność ochrony.

Na tak przygotowany lakier zaaplikowałem powłokę ceramiczną KISHO Si-901, której żywotność producent określa nawet na pięć lat. Ta powłoka nie tylko podkreśla głębię lakieru – delikatnie ją przyciemniając i nadając szklisty połysk, ale przede wszystkim gwarantuje wysoki poziom zabezpieczenia. Skutecznie chroni przed promieniowaniem UV, zabezpiecza przed działaniem agresywnej chemii (w zakresie pH od 1 do 12), a także nadaje lakierowi właściwości hydrofobowe, dzięki czemu woda i brud są automatycznie odpychane. W rezultacie utrzymanie auta w czystości staje się prostsze, a świeży wygląd lakieru pozostaje na dłużej. Elementy wykonane z tworzyw sztucznych, które nie były lakierowane, również zabezpieczyłem. Nałożyłem na nie specjalistyczną powłokę ochronną, która nie tylko odświeża ich wygląd, przywracając głęboką, fabryczną czerń, ale też chroni przed blaknięciem i zniszczeniem wywołanym przez promienie UV oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. Nie pominąłem także felg – one również otrzymały ceramiczną warstwę ochronną. Dzięki temu znacznie łatwiej usuwać z nich pył hamulcowy i zabrudzenia drogowe, co upraszcza codzienną pielęgnację. Na koniec wszystkie szyby pokryłem tzw. niewidzialną wycieraczką, czyli hydrofobową powłoką ceramiczną. Rozwiązanie to znacząco poprawia widoczność podczas jazdy w deszczu, zwłaszcza przy wyższych prędkościach, gdy pęd powietrza skutecznie usuwa krople z powierzchni szyby, zmniejszając potrzebę korzystania z tradycyjnych wycieraczek.

aplikacja powłoki ceramicznej
podczas aplikacji powłoki ceramicznej

PAKIET UŻYWANY JAK  NOWY Z KISHO - KOMPLEKSOWY DETAILING WROCŁAW

To najbardziej rozbudowana i zaawansowana usługa detailingowa, jaką mam w swojej ofercie. Stworzyłem ją z myślą o kompleksowym odświeżeniu całego samochodu – zarówno pod kątem wyglądu, jak i skutecznej ochrony. W ramach tego pakietu aplikuję powłoki ochronne na wszystkie najważniejsze elementy pojazdu, dbając o każdy szczegół. Tak szeroki zakres prac polecam szczególnie właścicielom kilkuletnich aut, którzy chcą przywrócić swojemu pojazdowi wygląd zbliżony do fabrycznie nowego – zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu. Prace nad Mercedesem zajęły około 50h

  • Odnawianie estetyki pojazdu: Dzięki polerowaniu, usuwaniu drobnych rys, odbarwień i mikrozarysowań, samochód odzyskuje głębię koloru oraz połysk, który przypomina nowy lakier. Takie zabiegi skutecznie eliminują ślady codziennego użytkowania oraz upływu czasu.
  • Zwiększenie atrakcyjności na rynku wtórnym: Auto, które regularnie poddaję profesjonalnej pielęgnacji, zyskuje na wartości. Czyste wnętrze, zadbany lakier i zabezpieczone detale sprawiają, że pojazd robi świetne pierwsze wrażenie, co jest niezwykle istotne przy ewentualnej sprzedaży.
  • Ochrona karoserii i detali: W ramach tej usługi stosuję wysokiej klasy powłoki ceramiczne, które tworzą trwałą barierę ochronną przed czynnikami zewnętrznymi, takimi jak promieniowanie UV, kwaśne deszcze, sól drogowa czy zanieczyszczenia środowiskowe. Dzięki temu lakier i inne elementy auta pozostają w bardzo dobrej kondycji przez długi czas.

Największą zaletą tego pakietu jest jednak kompleksowe odnowienie świeżości i estetyki pojazdu. Pakiet Używany jak nowy z KISHO to nie tylko poprawa wyglądu, ale także inwestycja w trwałość i ochronę samochodu. Każda część auta zostaje starannie przygotowana, odnowiona i zabezpieczona, co pozwala cieszyć się perfekcyjnym wyglądem pojazdu każdego dnia.

Galeria zdjęć Mercedes Benz E-Klasa